dijous, 28 de maig del 2009

AXINANT-ME

Després de 3 mesos i mig per aci, per fi sent que comence a axinar-me. El xinés cada vegada va millor, dins de lo que es pot fer estudiant 4 hores setmanals, i el menjar ja no és un problema, menge el que mengen els xinesos i com mengen els xinesos, jeje. Però el que vertaderament està fent que m'axine és que perfi comence a saber el comportament dels xinesos, després de molt de preguntar i de viure-ho en les pròpies carns. Per fi he aprés que als xinesos no els pots fer canviar d'idea, encara que penses que els has fet canviar d'opinió, és mentira, el que realment fan és donar-te la raó perquè no els agrada discutir, però segueixen pensant el mateix. L'altra cosa què he après és que si vols obtindre respostes has de preguntar molt moltíssim, mai has de donar mai per suposat ja que els xinesos sols et contestaran a la pregunta realitzada sense donar-te cap consell o advertència. Exemple: conversa entre la recepcionista de la international student house i jo (la tradueisc al valencià encara que originàriament va ser en xinés xapurreat):

Jo: Hola, voldria una targeta per a llavar la roba. Quant val?
Recepcionista: 10 yuans.

silenci i espera

Jo: D'acord, en vull una.
Recepcionista: Disme el numero d'habitació.
Jo: Mmmm, jo no visc aci, però sóc estudiant de la universitat.
Recepcionista: Si no vius ací no pots comprar la targeta de llavat.

silenci i espera

Jo: I saps on puc llavar?
Recepcionista: Ací.
Jo: Ui, i com?
Recepcionista: Pots comprar un ticket de llavat

silenci i espera

Jo: D'acord, vull un ticket de llavat, quant val?
Recepcionista: 2 yuan

vaig a llavar i em done compte de què el ticket no serveix per a res i torne a recepció

Jo: Escolta, què com gaste el ticket per a llavar?
Recepcionista: Has de mostrar-li-ho al conserge
Jo: I on està el conserge?
Recepcionista: No està
Jo: eing?¿?¿ I com llave???
Recepcionista: No pots

silenci i espera

Jo: Què què???
Recepcionista: Si no està el conserge has de tindre una targeta de llavat, amb el ticket no pots.

respire profund, m'aserene

Jo: Be doncs, quan estarà el conserge?
Recepcionista: Demà.
Jo: Vale, fins demà

i me'n vaig cagant-me en deu i en l'ostia i en la mare que ho ha parit tot!!!!

4 comentaris:

  1. Ara te queixes però quan tornes els tiraras de menos!!

    ResponElimina
  2. JAJAJA, que risa, pareix un robot!
    pa això que fiquen una maquina i més barat, o no?

    ResponElimina
  3. mikel a mi el que m'intriga.. has pogut llavar la roba??jajaja
    i per cert, com la llavaves antes??jejej
    lo de sempre, disfruta del que et queda i un beset.. i no no m'enganyat al escriure..jejeje

    ResponElimina
  4. mmm, home amb gent com tu i els xinos, el planeta realment està salvat, llavar cada semestre una volta està de puta mare!
    fins quan et quedes valent?
    estem pensant un viatge en septembre a Hong Kong, t'apuntes?

    ResponElimina